Od roku 2023 pracujeme jako tým. Do naší nabídky jsme zavedli i novou službu – automatizovaný e-mailing, pro který využíváme Leadhub. Nabídli jsme jej vlastním klientům, kteří posílají newsletter jednou či vícekrát do měsíce.
Jedním z nich je i firma Meopta, která se zabývá prodejem optiky a dalekohledů. V Česku poměrně silná značka, v USA neznámý nováček. E-mailing jsme tvořili pro ČR i USA. To nám nabídlo zajímavé srovnání dvou různých situací e-shopů – v Česku se jedná o zaběhlou značku a fungují nám dobře věci, které pro zcela neznámý e-shop v USA naopak ne.
Krok číslo jedna u e-shopu je automatizace na opuštěný košík, ale s rozmyslem. Můžeme poslat jeden, dva nebo i více e-mailů. V případě krmiv se vyplácí poslat dva až tři, v případě optiky posílame e-mail jeden a funguje to. Vždy doporučujeme testovat více možností.
Osobně mám rád nenásilný pop up vpravo dole. Chcete slevu? Tak nám dejte kontakt. Ty pop upy, které mě trefí jako balón při fotbale, mě okamžitě odradí.
Důležité je ale i načasování. Pokud zákazník musí web nejprve pochopit a zorientovat se v sortimentu, tak mu nemohu za 30 sekund nabízet 10% slevu. Musí se do webu nejprve ponořit, a poté mu je nabídnuta možnost ušetřit u první objednávky. Čas strávený na webu zjistíme jednoduše v GA4.
Každý kontakt, který jsme získali, je vykoupen jistou cenou. Někdo přijde z obsahu, někdo z PPC kampaní, někdo na doporučení známého. Celý marketingový rozpočet můžeme podrobně analyzovat. Ale problém vzniká v momentě, kdy se se zákazníky dále nijak aktivně nepracuje.
Jedná se téměř o nekonečný proces. V zásadě máme na výběr tvorby automatizací dle chování zákazníka, nákupu produktů v kategorii a počet dnů od určité události – pro nás je to nákup. Tvorba systematických funnelů se vyplatí u e-shopů s rychloobrátkovým zbožím, kdy zákazníkovi daný produkt dojde v řádu jednotek měsíců. Pro dražší produkty však funguje dobře i základní retence, kdy nezahlcujeme zákazníka pouze prodejními e-maily.
I přes 60 %. Ano, běžně dosahujeme míry otevření kolem 15–20 %. V našich retencích ale dosáhneme i na vyšší míru otevření. Záleží však na produktu či na obsahu e-mailu. Mimo prodejní e-maily pracujeme i s obsahem, kterým vzděláváme své zákazníky a tím podporujeme míru otevření i prodejních e-mailů.
Ty největší firmy posílají i 1 e-mail denně. Je to plošné bombardování, ale přinese to tržby, které se počítají. Pracujeme s databázemi do 100 000 kontaktů a nechceme své zákazníky zasypávat e-maily. Proto posíláme 2–4 e-maily do měsíce, pokud to tak vyjde – přání k svátku, retenční e-maily, akce, newsletter. To vše může přijít v jeden měsíc.
Prakticky všude byste toto měli ověřit a provést A/B testování. Jelikož naše databáze mají jednotky tisíc až desítky tisíc kontaktů, tak nemáme spolehlivou odpověď. Každopádně více nám fungují krátké e-maily, které se dají připodobnit ke klasickým FB postům vylepšených o některé prvky, které e-mailing nabízí. Co je na jedné straně krásné a líbí se vedení firmy, to na druhé straně nemusí fungovat. My jdeme po výkonu a zajímá nás, kolik e-maily ve skutečnosti vydělají.
Zajímá Vás možnost e-mailové automatizace pro Vás? Napište nám, potkáme se online a vše probereme. Jsme otevření středním i menším e-shopům a B2B firmám.
E-mailing dobře funguje i pro začínající e-shop v cizí zemi. Máme zkušenosti s USA a UK. Sběr kontaktů od drahé návštěvnosti z PPC reklam a následné opětovné zaměření přes e-mailing přineslo tržby, jak na začátku, tak i při následné retenci uživatelů. Nemůžeme prozradit konkrétní čísla, ale v přepočtu na koruny to dává slušná čísla.
Máme zkušenosti z mnoha segmentů, data a objednávky za miliony korun. Umíme říct, že při malé databázi dokáže e-mailing vydělat 15 % Vašeho obratu. Při databázi 5–10 tisíc kontaktů jsme na 20 % obratu. Při velkých desítkách tisíc kontaktů generuje námi nastavený a spravovaný e-mailing 20–30 % obratu. Důležité je zmínit, že nakoupená databáze z pochybných zdrojů nemusí mnoho přinést a tento krok nedoporučujeme.
Obchodní podmínky • Ochrana osobních údajů
Copyright 2021 © Jakub Krejčí